Интернет издање - вести се дневно ажурирају

РЕПОРТАЖЕ

Штампа

Некада српски царски град

Данас у Скадру живи око 30.000 Срба и Црногораца. У званичним документима имају албанска имена, али радо говоре и своја српска имена и презимена. Удружење Срба и Црногораца „Розафа” покушава да поврати и ојача национални идентитет Кажу да ко једном дође у Скадар, тај се мора поново вратити у овај град,  привучен његовом лепотом, али и гостопримством овдашњег становништва. Данас у овом некада српском царском граду, а сада четвртом по величини у Албанији, живи око 130 хиљада људи, укључујући и његову околину. 

Штампа

Мој град је сада црквена порта

Овде никада није било мирно, али живели смо некако. Сада не можемо никако. Не смемо да изађемо из порте. Ако нам треба лек, замолимо полицајца да оде до оближње апотеке и купи, прича нам Васиљка Како да размишљамо о повратку, о каквој владавини права  и слободи  на Косову и Метохији говоре ако нам је ускраћено право на слободу кретања и право на властиту имовину? А знате ли да је око 400 породица поднело захтев УНХЦР-у за повратак у такозвану Српску улицу која се налази покрај цркве у Ђаковици,  питају расељени Ђаковичани али годинама одговора нема.
Штампа

Ризиковали живот да сачувају авион

Љубав према авионима и летелицама родила се, код 76-годишњег Љуба Живковића из Звечана, још у основној школи, када је уживао цртајући и правећи макете авиона. То је био и разлог што је у Краљеву уписао, крајем педесетих година прошлог века, ваздухопловну школу. Наставио је онда пилотирање у авијацији  ЈНА  у Словенији и летео на ДЦ -3. Овај пилот изражених и оштрих црта лица  данас живи у Звечану. -Сећам се кад сам први пут сео у кабину  авиона.  Наставник летења је био у кабини 2,  иначе, ратни пилот. После самог узлетања наставник ми је рекао да слећемо. Када смо  слетели питао ме је -  „јел знаш зашто смо слетели?”. Слегао сам раменима а он ми је рекао – „ ниси се везао и наредна три дана нећеш летети”.  Био је сасвим  у праву јер безбедност летења  почиње  на земљи а не у ваздуху - прича Љубо Живковић о својим првим пилотирањима.